July 11, 2010

News from the summer camp. Nachrichten aus dem Sommerlager.

Hi everyone,

How are you doing? I hope you're enjoying a nice and warm summer. I just watched Germany's last World Cup soccer game last night. Funny how the World Cup is almost over again...but there were some really good games. Today is the final Spain vs. Holland. That should be good!

Right now I'm on furlough in Germany until late August, where I am meeting church groups, supporters, and trying to enhance my support as well. If you would like to pray for me and keep my financial support in mind, then I would greatly appreciate it.

What's been going on in the past months? Workwise there were several conferences and meetings, of which our Annual Partners Conference in April was the biggest. That's where all sorts of TWR directors meet, exchange ideas and focus on future projects. I was also at a support raising conference in central Slovakia. That was really encouraging because it was conducted by Wycliff and TWR, and there were missionaries from all over Central and Eastern Europe.

Well, I'll post some photos of the past months on here. Enjoy! I'll write some more in a week or two. Promise! :-) See you then!

Frank

Hallo Leute,

wie geht's euch allen? Hoffentlich koennt ihr schoene, warme Sommertage geniessen! Gestern habe ich das Deutschlandspiel gegen Uruguay angeschaut. Irgendwie komisch, dass die WM schon wieder vorbei ist. Aber es waren spannende Spiele dabei. Heute laueft Spanien gegen Holland, was sehr gut werden duerfte.

Derzeit bin ich in Deutschland auf Reisedienst, wo ich bei der DMG in der Naehe von Sinsheim bis Ende August wohne. Ich besuche Gemeinden, Unterstuetzer, und ich versuche diesen Unterstuetzerkreis auszubauen. Gerne duerft ihr mich im Gebet begleiten. Das waere mir eine grosse Hilfe.

Was ist denn in den letzten Monaten passiert? Nun, es gab unter anderem mehrere Konferenzen, wie unser APC, d.h. unser Jahreskonferenz im April. Dort kommen viele Leiter von TWR und tauschen sich ueber neue Ideen fuer Projekte aus. Darueber hinaus war ich auf einer Konferenz in der Zentralslowakei, wo es um das Thema der finanziellen Unterstuetzung von Missionaren ging. Hierbei wurde dieser Konferenz von Wycliff und TWR organisiert, und es war sehr ermutigend die ganzen Teilnehmer aus Zentral- und Osteuropa kennenlernen zu duerfen.

So, nun werde ich einige Fotos aufladen, die in den letzten Monaten gemacht wurden. Viel Spass! Ich werde mich bald wieder melden, so in ein, zwei Wochen. Versprochen! :-) Bis dann!

Frank

2 comments:

Rendy said...

ORANJE!!

Frank said...

Hey Rendy! Yeah, go Oranje! Can't believe I'm saying this. :-P

How are you doing? Move prep on the horizon?

LA won't work out in August but maybe someday in NY? Hope things are working out for you regarding job and stuff.

Take care!